Deures per a l’estiu 2015

Alguns de vosaltres ja heu començat les vacances, mentre que altres us esteu preparant (com jo). I potser us ve de gust escoltar suggeriments sobre llibres per endur-vos de viatge, o per llegir-vos a casa, tranquil·lament, davant del ventilador. Perquè fa molta calor. I, precisament, perquè fa molta calor, he pensat que aquest any, a més de recomanar-vos llibres que he llegit, us podria donar quatre idees sobre una literatura fresqueta-fresqueta: literatura escandinava.

Comencem pel que ja coneixem, doncs. En realitat, en teniu prou de seleccionar la categoria de les 4 o les 5 estrelles i trobareu un llistat d’entrades sobre els llibres que més m’han agradat. Per si us fa mandra, aquí teniu la llista:

Sí, algun ja us el vaig recomanar a la llista de Sant Jordi, però és que trobo que són molt bons. Pel que fa a la segona part dels deures, us recomano llegir qualsevol d’aquests llibres amb el Google Maps al costat: visitareu llocs on les temperatures són força més fresques que aquí, i ho fareu gratis!

Del primer, us n’he parlat fa poc en aquest mateix bloc. És un llibre intens, dens, de gairebé 500 pàgines. No és un llibre de “hi-hi-hi ha-ha-ha”: s’ha de llegir amb calma. De tota manera, ja us vaig dir que és molt recomanable, sobretot si podeu fer sessions de lectura una mica llargues. Pel que fa a El ninot de neu, és una de les millors novel·les de la sèrie que Jo Nesbø dedica al detectiu Harry Hole. De fet, pràcticament tots els llibres d’aquesta col·lecció són molt bons, i diria que el més fluix és Nèmesi (pendent de comentar), mentre que el millor és El redemptor. Us recordo que els dos primers passen fora de Noruega, o sigui que no sé si us refrescaran tant com els altres… 🙂

La següent recomanació és, de fet, una trilogia d’una autora molt coneguda a Noruega: Herbjørg Wassmo. Jo ja me n’he llegit els dos primers llibres (La casa del mirador ciego i La habitación muda, publicats per Nórdica Libros), que ens ensenyen la infantesa i l’adolescència de la Tora, una nena que viu en un poblet de Noruega. No n’he parlat encara al bloc perquè vull fer-ho amb els tres llibres llegits per tenir més perspectiva.

Per seguir, Kim Leine. M’encanta, aquest autor. Tot i que ha escrit diversos llibres que han estat premiats i reconeguts al seu país (Dinamarca) o en l’àmbit escandinau, costa molt de trobar obra seva traduïda a llengües que jo entengui. Espero amb candeletes que algú en faci traduccions al català. En aquesta llista us he recomanat El fiordo de la eternidad perquè és la que s’ha publicat més recentment, però també us recomano Tunu, una novel·la curta i potent.

Tanca la llista l’outsider del dia, en Halldór Laxness, amb Independent people. Aquest és l’únic llibre que no m’he llegit de tots els que us recomano, però el tema em sembla interessant (un pagès islandès que mira de guanyar-se la vida) i diferent del que llegeixo normalment.

Bé, gent, crec que us he donat prou idees per a l’estiu… i per a Reis, pràcticament! Però no, no patiu, que la tardor ens portarà novetats que espero poder-vos explicar. De moment, descanseu i prepareu-vos per al setembre, que començarà amb molta acció: la Setmana del Llibre en Català i el Dia del Traductor (sí, sempre hi ha un traductor… ).

Bon estiu i bona lectura!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s