En Jordi Nopca ens convida a pujar a casa. Bé, no a casa seva, sinó a casa de la protagonista d’un dels relats que ens ofereix com si fossin un pom de flors al seu llibre Puja a casa, premi Documenta 2014, publicat per L’Altra Editorial amb el format que ens ofereix habitualment: una tapa amb una il·lustració en tons suaus (preciosa!), toc suau, paper amb el grau just de rugositat, lletra rodona i marges amplis.
A diferència del que us vaig comentar a l’entrada de M’agradaria, aquests relats sí que segueixen el patró habitual: històries independents que parlen de gent amb perfils diferents. Podríem dir que un dels pocs trets que tenen en comú és l’alcohol: o en consumeixen o en venen als altres, com els xinesos que porten un bar.
Hi ha relats tendres, com aquell en què un noi coneix una noia i li porta xocolata desfeta. I històries tendres però patètiques, com la d’en Fèlix i l’Àngels, que tenen problemes seriosos amb l’alcohol. O recargolades, com la de l’home que es vol venjar de la dona. O tristes, com la de la Rosa que va al bar d’en Jia i la Liang…
Personalment, la que més m’ha agradat és “Anell de compromís”, la història d’una parella i d’un gos. I, d’aquesta història, el que m’ha captivat ha sigut l’Elvis (el gos) i l’última frase, la de l’àvia. Ella sola ja val mig relat.
En resum, doncs, podem dir que n’hi ha per a tots els gustos i, precisament per això, us agradarà: podreu assaborir moltes realitats diferents que, de fet, podrien ser vostres. I si un relat us agrada menys, un altre us agradarà més. Segur.
Ara que ve l’estiu, poseu-vos-el a la maleta i llegiu-vos-el, a l’ombra, amb una beguda refrescant a l’abast de la mà…
A mi el que em va agradar més és ‘Navalla suïssa’, ara no recordo de què anava anell de compromís! Un que el va a buscar a Roma o no sé on per donar-li a ella que li va agradar molt, però estan separats, oi? El tinc una mica fosc. No està malament, Nopca escriu bé, però s’agrada una mica massa.
Hehehe… i quin autor no s’agrada? Si no, no escriurien i ho ensenyarien al públic… I el mateix serveix per a nosatlres, els blocaires! 🙂
Retroenllaç: Deures per a l’estiu 2015 | L'illa deserta
Retroenllaç: Jingle bells, jingle bells! | L'illa deserta
Retroenllaç: Glaç, gel, aigua, Kopf – L'illa deserta
Retroenllaç: Venim del nord, venim del sud… – L'illa deserta
Retroenllaç: Sant Jordi 2021: els carrers seran (sempre) nostres! – L'illa deserta